De catwalks werden georganiseerd door het modeproductiebedrijf voor shows en evenementen Sessibon uit Sittard, in samenwerking met de gemeente Maastricht, het centrummanagement, VVV Maastricht en de ondernemingsverenigingen Mosae Forum en Entre Deux, met als doel om het kledingaanbod uit omliggende winkels meer onder aandacht te brengen en om zodoende het winkelpubliek te inspireren. In totaal toonden 34 verschillende merken en retailers uit het centrum hun nieuwste items en de laatste trends in hun ogen. Dit op drie locaties: Markt, Entre Deux en Mosae Forum.
Nieuw aan deze editie van Catwalk Maastricht was het sterke lokale karakter. Beginnende labels en ontwerpers vormden onderdeel van de gepresenteerde collecties. Neem bijvoorbeeld het label Wander.ful van Iris Houkes, dat items zoals sweaters en T-shirts met opdrukken inzet om met andere ogen naar de samenleving te kijken. Vrouwen, natuur en respect lopen als rode draad door haar ontwerpen heen. Ook de jeans van Athos Fashion lieten zich zien, alsook de bijzondere sieraden van Edmee Jongen. Deze shop je nergens; behalve in Maastricht. Een ander hoogtepunt was de Doutzen Kroes strand- en festivalcollectie voor Hunkemöller, die vanaf vandaag pas te shoppen is. Een primeur voor Europa in Maastricht.